Kehidupanku....

Menulis kembali hari nie. Setelah beberapa perkara menarik berlaku. Khamis lalu, gi kelas awal. Sepatutnya hari nie gi ke rumah Yahaya kat Madaba. Tapi disebabkan oleh beberapa perkara yang tak dapat nak dielakkan, maka terpaksalah aku tak gi (kesian Yahaya yang emaknya telah menyediakan pelbagai program ntuk aku). Hari yang sama gak aku gi main tennis waktu petang kat Yarmouk. Tapi hari tuh main tak best sangat pasal malam sebelumnya aku tak tido. So keletihan sepanjang hari. Sebelah malamnya plak sepatutnya aku kena gi ke ceramah pasal membina usrah yang cemerlang ker aper ntah (aku pun kurang pasti, since aku tak gi. Rugi tul. Kalau tak hari nie dah leh masuk meminang "budak tuh"). Malam tuh aku telah menghadiri Mesyuarat MMJ (Majlis Mahasiswa JUST. Kesatuan pelajar U aku. Ntuk dak Melayu). Mesyuarat malam tuh berlaku cam biasa ajer. Takde paper yang menarik ntuk diceritakan.

Keesokkannya pun takder paper yang menarik gak. Pada hari sabtu plak ader aktiviti kat MSD Jordan. Ada bengkel Study Smart ntuk dak medic. Diadaptasi dari buku karangan Dr. Muhaya. Pasal study smart through Islamic ways. So terpaksalah aku pergi. Tapi bila dah pergi, best plak rasanya. Macam-macam aku dapat. Selain ilmu, aku juga dapat makan free (muahahahahahah...). Dalam bengkel nie macam-macam ragam budak nie aku nengok. Ada yang berborak ler, ader yang layan blueslah. Ish ish. Bebudak zaman skang nie. Pening kepala jadinya. Lepas habis program kat MSD tuh, kitaorang telah dijemput makan free sekali lagi. Kali nie bukan kat MSD lagi. Tapi kat umah Ust. Zaim (kalau hari-hari camnie, confirm balik nanti mak aku tak kenal dah). Kenduri tuh dibuat sempena menyambut kelahiran anak barunya. Sewaktu majlsi tuh, sempat bergambar ngan anak Abg. Ramli (pembantu kat MSD. Dier nie khawin ngan orang Syria. So korang tau jerlah camne anak kacukan nie kan). Hehe ;P Pastuh petang balik umah. Penat giler. So malam tuh tidur lebih awal dan bangun seperti biasa....

Hari nie bangun. Then gi siapkan diri. Dah sudah tuh, sambung balik tido. Bangun balik pukul 9 pg. Bukak PC. Log in YM. Then dak pompuan hantar msg. Tanyer ader lab ker arinie. Aku dengan pening nyer menjawab bahawa aku tak tau. Pasal nyer aku bukan tau aku group mana. Biasanya dak pompuan yang checkan ntuk aku. So aku pun bertanya kembali setelah kebuntuan. Setelah merisik, akhirnya khabar pun diketemui. Bahawa aku ada lab pg tadi. Maka dengan itu, aku pun segera menyiapkan diri dan menuju ke kelas. Sampai ajer kat U, aku terus gi check nama. Nasib baik betul, kalau tak abeslah saper yang bersetongkol ntuk mengenakan aku tuh. Pergi masuk lab physio. Nasib baik sempat baca dalam bass ke U tadi. So dalam lab agak tidak keruan. So dapat melaluinya dengan tenang. Terus sambung kelas sampai kol 5 ptg. Pastuh balik. Belah malam plak ader lagi meeting (diaorang nie tak pernah bosan ker ngan meeting? huh?). Citer pasal Cultural Exhibition kat U next week. So aku telah dilantik menjadi pengarah program (aperlah Amin nie, arituh janji dier nak jadi pengarah. Sedih tul ler). Tapi yang menarik dalam meeting nie, ader makan free lagi. Memang best ler duduk kat Jordan nie. Muahahahahah......
Setelah penat bermesyuarat selama 2 jam, aku pun blah. On the way balik, singgah kat Restoran Yamani (kat snih agak best pasal dapat rasa masakan ala-ala India yang ada kat Malaysia plak. Huhu). Pekena secawan dua teh tarik. Pergh.. kesedapan tanpa batasan. Huhu... Dan seterusnya. Yang menarik adalah sebab hari nie adalah birtday Amin. Dia tak citer plak (kalau tau tadi nak belanja ko makan pizza ker. huhu). Balik umah, dan sekarang nie menulis dalam blog. (Adakah ini kehidupan seorang pelajar perubatan di Timur Tengah?). Kepada adik-adik di rumah, janganlah meniru cara hidup penulis. Kerana sesungguhnya penulis adalah orang yang pening skit. Huhu.



Ketika sedang menyiapkan pembentangan ntuk bengkel



Penulis bergambar bersama dengan Halfi



Nielah anak Abg. Ramli. Namanya Tasneem. Comelkan. Hehe. Aku dah chop dah nie. Huhu



Kat Restoran Yamani ngan Amin dan Mat Se

0 comments:

 
Copyright © CHRONICLEofanwar