Sebuah kisah klasik....

Assalammualaikum semua.

Apa khabar? Harap semua sentiasa sihat dan sejahtera hendaknya.
Macam mana dengan kehidupan seharian? Semakin menarik atau sebaliknya? Tepuk dada tanyalah selera.
Semenjak kebelakangan ni hidup aku semakin tidak keruan. Makan tak kenyang. Tidur tak lena. Mandi tak basah.
Aku sendiri tau puncanya. Semenjak aku bertemu dengan 'si dia' (actually dah lama. Tak tau ah 'dia' perasan atau tidak), aku selalu terbayang-bayangkan wajah 'si dia'.

Aku cakap ngan mak aku, dia kata aku tengah angau. Aku menafikannya. Orang kata aku sedang bercinta.
Macam mana orang tau? Sedangkan tuan punya badan pun tak tau ek? Pelik betul orang-orang nie ek.
Entahlah. Dan bermacam-macam cara aku lakukan untuk lupakan 'si dia', tapi masih tak berjaya juga.
Kekadang tuh aku berharap agar tak timbul perasaan macam ni time-time belajar nie.
Tapi nak wat camne kan. Orang kata dah jodoh. Aku sendiri pun dah tak mampu lagi untuk menipu diri sendiri.
Bayangkanlah aku duduk sesorang boleh gelak sendiri. Dah jadi macam orang giler ek aku nie.

Kekadang tuh duduk dalam bas nak ke U, tersengih sesorang macam kerang busuk. Arab pun pelik nengok aku.
Aku rasa memang aku nie dah kena pengan 'si dia'. Tapi satu ajer masalah aku ni. Dia pun belum tahu aku suka 'dia'.
Dan aku rasa 'dia' pun masih belum bersedia menerima diriku ni. Yelah saperlah yang nak budak kampung macam aku nie.
Dah ler xder harta. Makan minum pun still mak bapak tampung. Aper ingat nak bagi 'dia' makan pasir ker aper? Aku menjadi
serba salah. Perlukah aku luahkan perasaan aku nie? Atau perlu aku pendamkan sementara waktu. Kalau aku bagi tahu sekarang, apa plak yang 'dia' akan fikirkan? Kalau aku bagi tahu lewat, takut dah kena kebas orang. Camner nie?
Tolonglah.

Dah puas aku fikirkan. Adakah kerana rasa takut ditolak? Atau takut untuk menerima tanggungjawab. Kang kalau 'dia' dah setuju
pening plak fikir camne. Tapi aku rasa ngan mak bapak aku xder masalah kot. Dia orang macam bagi green light ajer (x macam orang tuh. sian. xper balik nanti bleh berusaha lagi ek). Korang fikir camne? Perlu ker aku bagi tahu pada dia? Atau perlu aku pendamkan sahaja? Tak pernah aku rasa getaran sehebat ini.

ARGHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH. Nak buat aper nie??????

0 comments:

 
Copyright © CHRONICLEofanwar