Hisashiburi....

Rasanya dah hampir dua minggu tak update blog nie. Entah ler rasa cam takder menda nak citer walaupun banyak perkara yang berlaku. Memang benarlah kata orang, dalam hidup kita nie orang datang dan pergi. Seorang datang, ada pulak sorang yang pergi. Itulah namanya kehidupan.

Awal-awal cuti arituh rasa cam bosan ajer tinggal kat Irbid nie time semua orang semua balik. Tapi setelah beberapa lama best pulak rasanya. Tak ramai orang, tak banyak cabaran, tak banyak kerenah nak dilayan dan macam-macam lagi ah. Sekarang nie terasa aman ajer. Pasal dapat bersendirian. Tapi dalam masa yang sama juga ada beberapa perkara yang terjadi:
  1. Pergi membakar satay di rumah Duta ntuk jamuan kemerdekaan Kedutaan Besar Malaysia ke Jordan. Pastuh depa        suruh tido ruamh Duta plak pasal majlis abes lambat sangat.

  2. Pastuh ader plak Majlis Sambutan Kemerdekaan kat MSD. Kena pergi sebab makan free. ahaks~

  3. Pastuh ader plak Agong nak datang dalam masa beberapa hari lagi (mesti pergi sebab ada makan free lagi)

Itu adalah antara beberapa aktiviti besar. Pastuh aktiviti kecil lain2 tuh rasanya tak citer pun takper. Pasal biasalah aktiviti seorang bujang, takder kerja, dan juga free so macam2 aktiviti membuat onar telah dilaksanakan. Selain itu tidak lupa juga aktiviti yang harus dilakukan oleh setiap manusia ; TIDO (pergh never feel like this before). Dan benda yang peting juga adalah kepulangan Ayub ke Jordan. Hahahahaha....... Walaupun tak dapat belajar sekelas, dapat buat onar sekali dah mencukupi ek Ayub (ceh macam dier faham ajer).

Tapi dalam masa yang sama juga, ada sorang lagi kawan aku nie nak blah dah dari Jordana nie. Nama dier Khaled. Orang Saudi. Dia katanya dah tak suka belajar medic a.k.a takleh bawak (setiap orang mempunyai kelebihan sendiri). Dia akan balik ke Saudi dan sambung belajar kat sana dalam kursus Pergigian (sebenarnya sedih juga pasal parents dier pakar wooo. Bapak dier Pakar Leukemia ngan Bone Marrow Grafting). Paperpun all the best ah Khaled. Walaupun ko tak baca blog nie, tapi tetap aku nak ucapkan semoga berjaya ek. Hehehe.....

Jadi untuk beberapa hari yang mendatang nie tak tau nak buat aper dah disamping aktiviti harian. Rasanya terpaksalah kot nak tumpu study dulu. Yelah dulu orang suruh belajar sungguh2, gi main2. Kan saper dah susah skang nie. Tapi rasanya pengalaman nie dah banyak menyedarkan aku tentang hakikat hidup nie. Paperpun kehidupan nie memang penuh dengan pelbagai kenangan. Adakalanya manis. Tetapi hok selalunya adalah pahit. Tetapi itulah yang dinamakan sebagai kehidupan. Wah dah banyak juga citer ek. Mesti dah bosan korang baca menda nie ek. Takper ah ok ah selamat semua. Semoga best selalu. Bak kata Siti Nurhaliza eh Datin Siti Nurhaliza, "Are you best?". Ahaks~

Sehingga ketemu lagi ek sumer, nity...


Me bakaring satay at Embassador's House in Amman



Aktiviti Kunyah-Kunyah di balad Irbid. (dalam gambar adalah hidangan kepala kambing yang bernilai JOD1.750. best. ahaks~)



Me, Mat Se and the said Khaled


*nota: JOD1.000 bersamaan RM5.30

0 comments:

 
Copyright © CHRONICLEofanwar