Akhirnya…..

Assalammualaikum dan salam sejahtera semua.

 

Alhamdulillah akhirnya habis jgak ‘SPM’ pelajar tahun 5 perubatan di JUST nie. Dan sejuta tahniah diucapkan kepada semua pelajar tahun 5 kerana telah berjaya melaluinya dengan jayanya. Semoga keputusan yang bakal diterima nanti akan menjadikan anda lebih cemerlang di dunia dan akhirat. Jangan lupa untuk menilai doktor-doktor ye supaya keputusan boleh diketahui dengan lebih awal. Hehehehe.

Sepanjang 3 minggu kami ber-exam macam-macam perkara yang telah berlaku. Dari sekecil-kecil perkara kepada kisah rampasan Freedom Flotilla. Dari mana nak mula pun xpasti. Tapi kita cubalah kot skit-skit.

 

Pertama sekali ingin mengucapkan jutaan tahniah dan syabas kepada semua rakan-rakan seperjuangan yang telah berjaya menghabiskan 6 tahun sebagai seorang pelajar perubatan dan kini akan menempuhi fasa baru sebagai seorang bakal doktor pula. Dan pada tahun ini buat pertama kalinya semua pelajar telah lulus dengan jayanya. Tahniah diucapkan kepada: Dr. Muhtadiin Ramli, Dr. Mohd Nur ‘Aizat Mohd Yasim, Dr. Ahmad Firdaus Mohamad, Dr. Ihsan Mustaein Kori, Dr. Iqbal Haziq Ilyas, Dr. Farah Najihah Tajurudin, Dr. Siti Sarah Dardiri, Dr. Hetty Ayuni Sulaiman, Dr. Nur Faezza Mokhtar, Dr. ‘Aqilah Suhaimi, Dr. Kamilah Shafii, Dr. Nur Aqilah Tajul Lile, Dr. Nur Atikah Tajul Lile, Dr. Juiliana Hamzah, Dr. Shukriyah Sulong, dan Dr. Noorzayyani Md Noor. Semoga fasa seterusnya korang semua akan berjaya dengan lebih cemerlang. Dan pesanan penaja, jikalau ada membuat kenduri ke, terasa nak belanja makan nasi minyak ke jangan dilupakan kami di sini ye.

 

Class of 2010

 

Sebagaimana yang telah kita dengar, kisah rampasan Freedom Flotilla oleh regim Zionist akhir bulan lalu. Di mana dalam rampasan tersebut telah mengorbankan 9 orang aktivis pro-palestine warganegara Turki. Kejadian telah menggemparkan dunia. Satu reaksi yang mungkin ‘genuine’ atau sekadar reaksi sementara masyarakat dunia terhadap kekejaman mereka terhadap masyarakat antarabangsa. Walau apa pun, kita telah dapat melihat bagaimana kekejaman mereka disaksikan dunia. Masyarakat antarabangsa telah mula sedar akan kekejaman regim zionist. Namun adakah reaksi tersebut akan berkekalan? Dengan bermulanya bola sepak piala dunia, aku menjadi kurang yakin dengan apa yang telah dilihat. Bahkan masyarakat Islam sendiri mungkin sama-sama hanyut dengan pesta tersebut. Rugilah seandainya perkara itu terjadi kepada kita. Semoga kita semua sentiasa diberikan kekuatan oleh-Nya untuk menjadi hamba yang beriman dan bertaqwa.

 

 

 

Credit to Abumalik Studio for the vids.

 

 

Sampai di sini dahulu. InsyaAllah kita akan bercerita panjang lagi nanti. Ada urusan yang perlu diselesaikan. Semoga semuanya sentiasa dalam rahmat dan kasih sayang-Nya. Wassalam.

2 comments:

member said...

from palestine to south africa...
seriously, it's easy to distract our attention from a BIG thing to a SMALL thing..
thanks for the reminder

neway, simple yet cool new template

keep on blogging..k salam

kher said...

thanks member for dropping by.
insyaAllah.

 
Copyright © CHRONICLEofanwar