Pabila.....

Assalammualaikum....

Apa khabar semua? Harap semua sentiasa dalam rahmat dan kasih sayang-Nya. Semoga setiap hari kita akan semakin rapat dengan pencipta kita. Semoga setiap saat yang kita lalui akan menjadikan kita lebih dekat dengan-Nya. Semoga ianya menjadi satu kenyataan bukan sekadar angan-angan.

Alhamdulillah semalam telah selesai peperiksaan OSCE ntuk rotation terakhir tahun 4 iaitu Surgery. Segala-galanya berjalan dengan lancar walaupun terdapat beberapa kekurangan namun masih bersyukur kerana telah diberikan petunjuk ke arah yang benar. Jutaan syukur juga dipanjatkan kerana kekuatan dalaman yang telah dikurniakan untuk menempuhi hari-hari yang semakin mencabar. Dalam dunia tanpa sempadan ini pelbagai dugaan dan cubaan yang datang tanpa diduga. Sedar-sedar ianya telah berada di hadapan kita. Apakah yang dapat menghalang kita daripada terus hanyut bersama arus dunia ini? Tidak lain dan tidak bukan adalah pengabdian diri kita kepada Allah.

Kini yang tinggal hanyalah peperiksaan akhir yang akan bermula pada 1, 4 dan 8 Jun 2009. InsyAllah semoga diberikan kemudahan untuk menjawab soalan-soalan yang bakal "dihadiahkan" kepada kita orang. Selamat maju jaya juga diucapkan kepada rakan-rakan tahun 5 yang masih lagi berbaki 8 subjek untuk peperiksaan akhir. Semoga berjaya dengan cemerlang dan terus melangkah tanpa rasa gundah gulana. Ingatlah kejayaan adalah bagi mereka yang mahu berjaya. Juga kepada senior2 tahun 6 yang akan melalui interview pada minggu hadapan, semoga berjaya. InsyAllah kalian akan menjadi doktor muslim yang berjaya di dunia dan akhirat. Semoga ianya akan menjadi pendorong kepada adik-adik untuk terus berjaya dengan cemerlang.

Alhamdulillah dan syukur juga dipanjatkan kepada Allah kerana pada tahun ini telah diberikan peluang untuk menyambut raya bersama keluarga di Malaysia. Walaupun masih terlalu awal, tetapi perasaan itu rasanya tidak dapat digambarkan lagi. Rasanya macam nak esok ajer raya (heh... puasa pun belum nak raya). Walaupun cutinya tidak lama, tapi rasanya cukup untuk melepaskan rindu kepada keluarga dan saudara-mara yang hampir 5 tahun tidak ketemu. Juga agar dapat merapatkan hubungan dengan keluarga. Semoga segala apa yang dirancang diberkati oleh-Nya. Semoga Islam akan terus kekal cemerlang di muka bumi ini.

Buat akhirnya, saya ingin mengajak rakan-rakan semua kembali kepada Allah. Ingatlah dia adalah destinasi kita. Kerana akhirnya kepada-Nya jua kita akan kembali. Semoga kita kembali kepada-Nya dalam keadaan yang sempurna (walaupun tiada manusia yang sempurna). Semoga kejayaan menjadi milik kita semua.

Salam Perjuangan buat semua rakan-rakan.
Wassalam.

0 comments:

 
Copyright © CHRONICLEofanwar