Happy Mother's Day


Siti Jumiah binti Senawi. Itulah nama seorang insan yang telah banyak berkorban demi untuk membesarkan diri ini. Tidak pernah mengenal erti jemu menjaga semenjak aku masih lagi dalam kandungan dan sehingga ke saat ini. Sesungguhnya tiada perkataan yang mampu menggambarkan segalanya. Tiada harta yang lebih berharga di dalam dunia ini yang mampu menandinginya. Dan semoga diri ini tidak akan melupakan atau meminggirkan dirimu mama hingga ke akhirnya. Mungkin cara diri ini menyampaikan tidak seperti yang dikau harapkan. Tetapi ketahuilah bahawa diri ini tetap akan menyayangi dirimu. Semoga Allah melimpahkan rahmat dan kasih sayang-Nya ke atas dirimu yang telah membesarkan diri ini. Semoga sentiasa berbahagia bersama abah dan keluarga.

Dan ketahuilah walau apa terjadi, walaupun kita sudah mempunyai keluarga sendiri nanti mama akan sentiasa berada di hati InsyAllah.

Marilah rakan-rakan semua kita menghormati dan menyayangi ibu kita tidak kira seburuk mana sekalipun mereka, mereka tetap ibu kita. Tiada siapa yang dapat menjadi pengganti mereka. Kerana tanpa mereka, siapalah kita. Tanpa Allah, meranalah kita.


1986



2006



2009


Buat akhirnya terimalah lagu ini. Daripada band Hujan. Lagu ini ditujukan kepada semua ibu dan bakal ibu. Semoga pengorbanan kamu semua akan sentiasa dihargai. Dari kami anak-anak dan bakal bapa dan bapa sekalian.


Selamat Hari Ibu - Hujan

0 comments:

 
Copyright © CHRONICLEofanwar