Exam Oh! Exam

Semalam aku dah amek exam Respiratory System (RS). Boleh tahan juga kepayahan soalan *sigh*. Bila result keluar, wah aku nie tak study ker aper? Nak kata tak baca, dah baca. Nak kata tak berbincang, dah berbincang. Mungkin ada sesuatu yang tak kena. Mungkin sebelum exam tak baca doa kot. Atau mungkin ada kesalahan yang aku buat kepada DIA yang menyebabkan berlaku kepayahan tersebut. Atau mungkin jua ini adalah suatu ujian daripada-Nya. Aku pasrah. Takperlah, menda yang berlalu. Buat apa dikenang. Sedangkan di depan kita masih ada lagi pelbagai ujian yang bakal kita lalui tanpa kita sedar atau tidak. Bahkan hidup ini sendiri adalah suatu ujian daripada-Nya untuk hamba-Nya. Semoga kita semua berjaya menempuhinya dengan tabah. Yang penting setiap apa yang kita lakukan semuanya mestilah diniatkan untuk kebahagiaan ummat, untuk-Nya, dan juga untuk agama-Nya.

Seperti apa yang telah dikatakan oleh junjungan besar ; "Sesungguhnya setiap sesuatu bermula dengan, dan setiap orang mempunyai niat. Barang siapa yang berhijrah kerana AllAH dan Rasul-Nya, hijrahnya kerana AllAH dan Rasul-Nya. Barang siapa berhijrah kerana dunia dan juga perempuan untuk dikhawininya, hijrahnya kerana apa yang diingininya"

So setelah tamat exam RS semalam maka berakhirlah mid term exam. So start sabtu nie akan bermulalah pertarungan untuk peperiksaan final bagi semua sistem. Berikut adalah senarai jadual waktu peperiksaan akhir aku:

            Respiratory System                              27th May 2006 (1.15 p.m. - 5.15 p.m.)
            Hematopoietic & Lymphoid System      31th June 2006 (12.30 p.m. - 4.30 p.m.)
            Cardiovascular System                        5th June 2006 (12.30 p.m. - 4.30 p.m.)


So, sekarang nie aku pun dah tak tau nak tulis aper. hehe~ Pasal nyer sedang boring. Rasa macam nak buka buku, tp taktaulah kalau berjaya ker tak. Dan satu lagi, insyallah lepas abes ajer exam 5th June tuh (baca esok nyer), aku akan berangkat balik ke Malaysia. Yeah~ Alhamdulillah, tiket semua dah dapat. So sekarang nie tinggal nak pergi carik barangan nak bawak balik. Tapi satu ajer masalah aku nie, tak tau nak bawak balik aper. So sekarang nie tgh pening juga pasal mendalah aper nak bawak balik. Nengok ah nanti, kalau ada menda-menda yang terlintas kat kepala nie nak bawak balik, mmm aku angkut ajerlah. Muahahahaha.....

Rasanya dah takder aper dah nak citer lagi. Mmmmm.... Tapi satu ajer aku sedar semenjak akhir-akhir nie, semakin ramai plak student kat Irbid nie yang dah buat blog (hehe, satu perkembangan yang menarik). Tapi cuma satu ajerlah pesanan penaja : "Don't get to addicted with it!". But me myself, I don't know how people could get addicted to blogging. As for me, if I feel like doing an entry I'll just open my pc and do it. And the rest of day just do my daily business. Hahaha~ Ok there's no harm in blogging as long as it make no harm to you. If yes, I think you should reconsider of blogging. Well everyone of us already matured enough to make decision, so think wisely, act nicely (cam pelik ajer bunyi nyer. Hehe~). And the point here, don't mess up your life with something yourself doesn't want it. May He guides us through the right path toward the light.

And here is the lyrics for my new favourite song by Ronan Keating and Yusof Islam ; Father and Son. Enjoy it!

Father
Its not time to make a change,
Just relax, take it easy.
Youre still young, thats your fault,
Theres so much you have to know.
Find a girl, settle down,
If you want you can marry.
Look at me, I am old, but Im happy.

I was once like you are now, and I know that its not easy,
To be calm when youve found something going on.
But take your time, think a lot,
Think of everything youve got.
For you will still be here tomorrow, but your dreams may not.

Son
How can I try to explain, when I do he turns away again,
Its always been the same, same old story,
From the moment I could talk I was ordered to listen,
Now theres a way and I know that I have to go away,
I know I have to go.

Father
I was once like you are now, and I know that its not easy,
To be calm when youve found something going on.
But take your time, think a lot,
Think of everything youve got.
For you will still be here tomorrow, but your dreams may not.

Son
All the times that I cried, keeping all the things I knew inside,
Its hard, but its harder to ignore it.
If they were right, Id agree, but its them you know not me.
Now theres a way and I know that I have to go away.
I know I have to go.


I think thats all for now. May all the best be ours. As for the last word, keep on moving......

0 comments:

 
Copyright © CHRONICLEofanwar