1430H dan 2009M

Assalammualaikum dan salam sejahtera semua.
Harap semua sentiasa dalam rahmat dan kasih sayang-Nya. Selamat tahun baru Hijrah 1430H dan tahun masihi 2009. Bersempena dengan tahun baru ini apakah harapan kita? Adakah ingin berada di takuk lama? Adakah kita ingin terus berada di daerah selesa kita?

Ayuh rakan-rakan sekalian, bersama-sama kita bangkit dan terus melangkah ke hadapan. Perkuatkan barisan perjuangan kita. Tingkatkan ilmu, iman dan amal kita. Persiapan yang telah kita lakukan sepanjang setahun yang lalu akan diuji pada tahun ini dan tahun-tahun yang mendatang. Adakah kita bersedia untuk diuji? Adakah kita bersedia untuk memberikan yang terbaik? Adakah kita bersedia untuk dibebankan dengan bebanan tugasan sebagai seorang hamba di muka bumi Allah ini? Dan bermacam-macam lagi persoalan yang harus timbul di fikiran kita. Bukan sekadar berfikir dengan kedatangan tahun baru ini nak menambah koleksi cerita, nak tambah koleksi kereta, nak tambah koleksi bini, nak tambah koleksi dosa? Astghfirullah insaflah wahai sahabat. Sesungguhnya hidup ini hanyalah persinggahan sementara. Di sana jua destinasi kita. Dan destinasi cinta kita adalah kepada-Nya.

Ingatlah jikalau segala apa yang kita lakukan diniatkan kerana-Nya, insyAllah akan kita kecapi kemanisannya. Dan akhirnya cinta-Nya jua yang akan memberikan kita segala-galanya tanpa rasa kecewa. Wahai rakan-rakan marilah kita rapatkan sof kita dan terus mara ke hadapan. Agar esok akan ada sinar Islam untuk menerangi generasi kita yang seterusnya. Semoga cita-cita untuk menegakkan khilafah islamiyah akan tercapai. Dan ia tidak akan terbayang tanpa kita sebagai individu merubah diri kita dan orang disekeliling kita. Semoga usaha kita dikira sebagai satu amalan di sisi-Nya.

Sekian, wassalam.

0 comments:

 
Copyright © CHRONICLEofanwar